Obsah


DOMÁCÍ ÚKOLY ZA MĚSÍC BŘEZEN BYLY PRO PŘEHLEDNOST ULOŽENY DO DOKUMENTU ZDE:
úkoly od 11.3. do konce března.odt (74.53 kB) 

Přírodopis : duben

Moji milí, děkuji těm, kteří mi poslali své práce a výpisky. Máte pochvalu.Čeká nás téma HMYZ. Zkusíme to pojmout trochu jinak. Každý z vás si k tomuto tématu najde podle svého gusta dva zajímavé dokumenty. Jeden na téma MOTÝLI a druhý na téma BROUCI. Do svých " Přírodovědeckých deníků" /doufám, že už máte všichni:-)/si zapíšete název dokumentu...případně odkaz a zpracujete toto téma alespoň na stránku A4/může být i víc/ , doplníte obrázkem atd. Hlavně zajímavosti:-). Nemusíte mi posílat. Budeme společně hodnotit až se uvidíme. Máte na to celý duben, kdybyste potřebovali cokoliv, napište mi. 

Opatrujte se a držte se:-)

Kdo bude chtít, může si na toto téma vytvořit tzv. LAPBOOK. Mrkněte na internet...je tam spousta inspirace. Fantazii se meze nekladou. :-)

Ještě připomínám.....Ti, co neodevzdali LP - Žížaly...prosím dodělat. Budu ve škole vybírat.

Anglický jazyk - úkoly na období od 30.3. - 5.4.

Téma: Minulý čas prostý - str. 34 v učebnici

- používáme, pokud hovoříme o určité době v minulosti

- pojí se s výrazy: yesterday, last week, last months, last year : I arrived yesterday.

- a) pravidelná slovesa: přidáváme koncovku ed: played, travelled, worked

-b) nepravidelná slovesa - jejich seznam naleznete v odkaze

http://www.ajslovicka.cz/nepravidelna-slovesa.html

Nyní se soustřeďme na pravidelná slovesa. Přečtiposlechni si článek na str. 34. Helena vypráví o svých prázdninách. Zde je odkaz na poslech:

 https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=cz&selLanguage=cs

1)Přes fólii podtrhni pravidelná slovesa: travelled, arrived....

2) Do sešitu napiš minulý tvar k těmto pravidelným slovesům: open, travel, phone, play, like, stop, close, want, collect, practise

 

Zeměpis úkoly na období 29.3. - 3.4.

1. Opsat nebo vytisknout a vlepit do sešitu výpisky Lesy, ke stažení zde Lesy - výpisky nebo na OneDrive ve společné složce Zeměpisu

2. Vypracovat pracovní list Užitečný les, ke stažení zde PL - užitečný les nebo vyplnit rovnou na OneDrive ve složce "Z-jméno žáka" (potom už se nic nemusí posílat)

3. V učebnice str.84-85 přečíst pro doplnění informací

Poslat: Pracovní list Užitečný les do 3.4

Fyzika do 3.4.

podívat se na video - výpočet hustoty - zapsat tento výpočet do sešitu :

https://www.youtube.com/results?search_query=v%C3%BDpo%C4%8Det+hustoty 

(druhé video od shora...... délka 3:06 minut)  posílejte na e-mail: klaskova@zsprobostov.cz


ČESKÝ JAZYK  na období 30. 3. - 5. 4.

JV - Shoda přísudku s podmětem (Př s Po)

- připomeň si pravidla psaní shody Př s Po, udělej si zápis toho nejdůležitějšího do sešitu:

  https://www.pravopisne.cz/2009/12/shoda-2/

- každý den si vyplň jedno cvičení, pravopis si vždy zdůvodni (řídíš se předchozími pravidly):

  http://dum.zsamskrovi.cz/cj-vzor-vy_32_inovace_133

SL - Co se mi přihodilo pěkného

- do mailu mi napiš nejméně 5 větami (samozřejmě můžeš více), co pěkného jsi v posedních dnech zažil(a), co pěkného se ti přihodilo, z čeho jsi měl(a) radost

- reakce typu: "Nic pěkného jsem nezažil." neuznám, vždy se člověk může radovat i z drobností, není nutné, aby měly  zážitky souvislost se školou

LV - Kvíz a fotosoutěž

 - v návaznosti na minulý úkol z LV (zhlédnutí filmu Kytice) POVINNĚ VŠICHNI VYPLŇTE kvíz na přiloženém odkazu a odešli (stačí potvrdit po vyplnění tlačítko odeslat a to je vše) - testík je na známky:

https://forms.gle/zb7scFF9oaV9KrUe6​​​​​​​ 

Vyhlašuji fotosoutěž "Já a kniha" - účast pro všechny 

Tvým úkolem je vytvořit fotografii, na níž budeš ty s knihou. Cílem je originalita, nápaditost, kreativita. Vyfoť se s knihou (nech se vyfotit někým blízkým) na nějakém netradičním místě, v nezvyklé poloze, originálně. Můžeš sladit název knihy s prostředím, v němž budeš, můžeš ji číst, můžeš v ní listovat, prohlížet si ji... Nápaditosti a fantazii se meze nekladou. Při zasílání na můj mail pavelkova@zsprobostov.cz připiš, zda dáváš souhlas s uveřejněním na fb v třídní skupině.

DÚ DĚJEPIS (na týden od 30.3. - 3.4.)
Domácí úkol z dějepisu se týká pouze žáků, kteří doposud neodevzdali splněné úkoly.
Rekapitulace úkolů:
1. Otázky ohledně Trojské války.
2. Výpisky na starověké Řecko (Sparta, Athény, Řecko - perské války, Peloponéská válka)
3. Pracovní listy (osmisměrka, pracovní list str. 29, 30, 31)

Využijte tento týden k tomu, abyste si zkontrolovali, zda jste odevzdali vše, co bylo doposud úkolem - případně dodělali a zaslali chybějící práce.

DÚ - OFFICE 365 (na týden od 30.3. - 3.4.))
Opět jsem tu s úkolem ohledně Office 365. Jak jsem již psala. Vzhledem k samostudiu začínáme rozšiřovat různé druhy práce, které nabízejí právě Office 365, je proto nutné, aby děti ovládaly základy. Minulý úkol spočíval v zaslání emailu, ve kterém mělo být pouze "jsem tu".

Dnešní úkol zní:
Vyfoť výhled z okna a pošli fotku v příloze emailu. 

Obrazový a textový návod na poslání emailu je ve skupině na fb. 
Zvládnete-li toto zadání, můžete tímto způsobem posílat ze svých školních emailů práce pedagogům - stačí pouze ofotit sešit a poslat :) 

M - práce na období od 31.3.- do 5.4. 
Z kapitoly 1.4 "Sčítáme a odčítáme úhly"
- prostuduj rámeček o sčítání a odčítání úhlů
- do ŠS modrý proužek na str. 18 (červnený str. 23)
- do ŠS 18/4 (23/6)
- do ŠS 19/7 (24/9)
- do ŠS 19/8 (24/10)
- do ŠS 20/13 (25/15)
- do ŠS 21/15 (26/17)
- do ŠS 21/16 jen řádek A (26/18)

Anglický jazyk - úkoly na období od 6.4. - 12.4.

Téma: Minulý prostý čas  ( Past Simple) - tvoření záporu, učebnice str. 35

- zápor tvoříme pomocí: din´t + slovesa v infinitivu: I didn´t go out yesterday.

Past Simple - negative

Převeď věty do záporu.

1. We travelled by car. - We didn´t travel by car.

2. We stayed in a hotel.

3. We played tennis a lot.

4. We visited many places.

5. It rained a lot.

Zhlédni video My summer vacation

https://www.youtube.com/watch?time_continue=74&v=V_BnhRJmxtA&feature=emb_title

- zopakuj si slovní zásobu. Do sešitu nalep fotku či nakresli obrázek sebe na prázdninách a stručně popiš samozřejmě v anglickém jazyce.

 

Fyzika do 09.04.2020

zhlédni video, příklady zapiš do sešitu s nadpisem  výpočet hmotnosti tělesa

https://www.youtube.com/watch?v=ZohEP-01JyA     (cca 8min)

 

VYDATELSTVÍ TAKTIK - E-LEARNING ČJ A M ZDARMA

Sdílím touto cestou informaci ohledně uvolněného přístupu k e-learningu nakl. TAKTIK. Prosím všechny žáky o zaregistrování a využívání verze zdarma. Budu z těchto stránek zadávat doplňkově práci z ČJ, přihlášení je nutné! Je to otázka chvilky. Více info a postup přihlášení na fb.

https://vpohode.cz/cs/?fbclid=IwAR2ngvtaLDKj4ekCOyrP8Xpw3EFH7pgN34UFJDfk3wnvCFVcO3e3vTPlxvU

 

ČESKÝ JAZYK - období 6.4.-10.4.2020

JV - Psaní velkých písmen

- na stránkách https://vpohode.cz/cs/ (TAKTIK - nutná předchozí registrace)

Postup: 

vpravo nahoře "Vyzkoušet zdarma" - "Přijímačky z českého jazyka 9 v pohodě" - (po kliknutí na obrázek a jeho otočení) "SPUSTIT DEMO" – lekce 1.5 Velká písmena  -

1) zhlédnout výkladové video

2) zpracovat si zápis do sešitu

3) vyzkoušet si následné otázky a test 

4) po vyhodnocení lekce poslat screen závěrečné bodové tabulky  na mail pavelkova@zsprobostov.cz

SL – Výpisky

- s ohledem na práci v JV postačí náhled výpisků ze ŠS k tématu Velká písmena

LV – Tip na (pře)čtenou knihu

Staň se youtuberem a natoč na video krátký "Tip na knížku, kterou čtu, nebo kterou jsem četl(a)" 

jednoduše představ knihu, pomůže ti následující video na odkazu níže, zaměř se na vzhled knihy (obálka knihy, ilustrace, členění kapitol apod.) a obsah knihy (žánr literatury, o čem kniha je, kdo je hrdinou příběhu, jaké má vlastnosti, jak autor téma zpracovává atd.) Práce bude hodnocena!

Video vlož do sdílené složky pojmenované "ČJ Příjmení" na OneDrive a informuj mě mailem, že vkládáš úkol.           

 UKÁZKA:   https://www.youtube.com/watch?v=ntQRv-TDl44

 

DŮLEŽITÉ
STÁLE JSOU TU ŽÁCI, KTEŘÍ NEKOMUNIKUJÍ VŮBEC NEBO POUZE OJEDINĚLE.

Řekla jsem si, že na víkend nebudu zatěžovat fb ani vás úkoly, ale bohužel některé musím. Ráda bych, aby žáci, kteří stále nedokončili úkoly z dějepisu, zaslali do neděle vše - pracovní listy, výpisky. Stačí ofotit sešit. Příští týden bude po předchozím ohlášení následovat online test na určitou část starověkého Řecka, proto žádám tuto kapitolu dodělat. Některé další zadávané práce budou určeny k hodnocení. Děkuji

Chybějící práce jsem se snažila dohledat. Ale bohužel docházíme k tomu, že občas chodily z jiných emailů (ne školních, tudíž dohledání je těžší). Pokud jste již odevzdali dané práce a jste na fb vyjmenovaní, předem se omlouvám a zároveň prosím, abyste se ozvali, a já vyřeším. Zbytek opravdu prosím, aby práce dodali.

Věřím, že to není úplně snadné učit se doma, ale přece jen už je to třetí týden. Je potřeba si práci rozvrhnout, protože se Vám to začne kupit a poté bude horší již ohlídat, co odevzdáno je a není. Děkuji za pochopení

 

M - ÚKOL na období od 5.4. - 10.4.
zhlédni na youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE
pak do ŠS napiš nadpis: OSOVÁ SOUMĚRNOST (podtrhnout)
- do SŠ str. 27 (32) celou tabulku "OSOVÁ SOUMĚRNOST"
(Postup: K přenášení bodů v osové souměrnosti potřebuješ nutně pravítko s ryskou. Rysku vždy přilož na osu o. Od bodu, který máš přesnést "na druhou stanu osy" (třeba bod A) narýsuj čárkovanou čáru na druhou stranu osy (dej pozor ať ryska stále leží na ose). A ve stejné (ale opačné vzdálenosti) vyznač osově souměrný bod "A s čárkou".
- pod tabulku napiš pouze první větu z rámečku na str. 28 (33), pak si přečti otázky u písmene F Rozhodni - a zkus na ně odpovědět
- do SŠ 28/1 (33/1)
- do SŠ 28/3 (34/3) 

- do ŠS str. 30 (36) celou tabulku "OSOVĚ SOUMĚRNÝ ÚTVAR" včetně textu a dále tabulku s názvem "OSA ÚSEČKY" (k narýsování osy potřebujete pravítko s ryskou)
- 31/1 (37/1)
- 31/5 (37/5)

 

Zeměpis úkol na období 6.4. - 17.4.

vytvoř na papír myšlenkovou mapu na téma: Voda

- připomenutí jak myšlenková mapa vypadá: doprostřed papíru napiš voda a pak okolo piš pojmy, které jsou s ní spojeny  nebo se koukni na jinou myšlenkovou mapu

https://slideplayer.cz/slide/7228560/24/images/7/BŘEZEN+-+JARO+Příroda+Svátky+Jaro+Sport+-+aktivity+Počasí.jpg

- po návratu do školy si práce vystavíme

Poslat: vyfocenou myšlenkovou mapu do 17.4.
 

DĚJEPIS
Chtěla jsem, abyste využili minulý týden na dokončení úkolů, které vám chybí. Bohužel od některých se mi stále nedostalo a myslím si, že tři týdny je dost dlouhá doba (spolu s emaily a statusy, ve kterých jsem několikrát prosila o odevzdání). Neodevzdané práce tedy hodnotím k dnešnímu dni (6.4.2020) jako "nesplněné". Mgr. Nikola Fenclová

ÚKOL NA TENTO TÝDEN: Učte se starověké Řecko (úvod, zemědělství, přírodní podmínky, řemeslo, období minójské, období mykénské a období homérské včetně Trojské války). Po velikonočních prázdninách zadám online test, který bude povinný pro každého.Výhodou budou dopsané výpisky v sešitech a vypracované pracovní listy, kde můžete hledat odpovědi.

M - úkol od 10.4.-17.4 užitečné odkazy
odkaz zkopíruj do svého vyhledávače a najdi učivo podle třídy nebo podle tvého věku a procvičuj:
- finanční gramotnost: https://www.zlatka.in/cs/
- matematiku, fyziku, chemii: https://isibalo.com/
- matematiku i čj: learntube.cz
- matematiku polopatě: matematika.cz
- matematiku : www.matika.in
- matematiku: www.onlinecviceni.cz
- matematiku: www.umimematiku.cz
- matematiku skolaposkole.cz/matematika-zs

 

M - úkol v Office 365 na období 14. 4 -17.4 - zkopíruj odkaz, vlož ho do vyhledávače a odpověz na 4 krátké otázky v aplikaci Forms (celé zabere 5 minut) 
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-8gICkveSkardTdxjQP9a3HvLicrrIFCivsDRPPusyVUME9SUEdGNE85RFdPTUQxRk5GMUNHSk83Vy4u

Anglický jazyk - úkoly na období od 14.4. - 17.4.

Téma: Problems - učebnice str. 36

Slovní zásoba: accident - nehoda, bite - kousat, castle - hrad, forget - zapomenout, journey - cesta, lose - ztratit, steal - ukrást, stomach ache - bolení břicha, wallet - peněženka

Gramatika: nepravidelná slovesa 

1) Čti a poslouchej. Přes fólii spoj věty s obrázky.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=cz&selLanguage=cs

2, Převeď do minulosti tato slovesa: leave, break, forget, steal, eat, go, have

- zde nalezneš celý seznam i s výslovností: http://http://www.ajslovicka.cz/nepravidelna-slovesa.html

3)Describe your problem. ( Stručně popiš svůj problém. Můžeš i nakreslit)

 

ČJ6 – na období 14. 4.-17. 4. 2020

JV – Podmět – opakování

uč. 96/1 – z vět vypiš do ŠS pod sebe podměty a přes pomlčku urči, kterým slovním druhem jsou vyjádřeny

 uč. 97/7 – do ŠS vypiš pouze základní skladební dvojice, přísudek podtrhni vlnovkou, podmět rovnou čarou, je-li podmět nevyjádřený, napiš do závorky zájmeno, které jej nahrazuje

uč. 98/3 – napiš do ŠS 8 vět (končíš slovem „květ“), ve větách podtrhej podměty podle pravítka

SL – Výtah, výpisky

- do sešitu na sloh si přepracuj modré tabulky z uč.  str. 120 (Výpisky, Metoda trojího čtení) a ze str. 122 modrou a sytě oranžovou tabulku (v dolní části stránky) – poučky se nauč

LV – Poezie

- PL - tabulka, přehled pojmů a druhů rýmů (kdo má možnost, vytiskne si a zařadí k materiálům), pročti si jednotlivé pojmy, nauč se je, zaměř se na druhy rýmů

PL rýmy se stromy - doplň do textu chybějící názvy stromů, ktré jsou zároveň rýmy, vypracuj i tři úkoly pod textem

Klikni zde na aktivní odkazy, materiály budou uloženy i ve složce ČJ6 - Pavelková na OneDrive.

ONLINE TESTÍK Z DĚJEPISU - AKTIVNÍ POUZE DO ČTVRTEČNÍ PŮLNOCI
Tak a máme to tady...bude to jednoduché, bude to rychlé a bude to bezbolestné :D

Co udělat, abych uspěl? Klikni na odkaz na konci tohoto příspěvku, vyplň test a dej odeslat.

Mám se někam přihlašovat a psát své jméno? Ne, je to přes Office 365, vše už je hotové. Stačí jen vyplnit a odeslat.

Jak se dozvím výsledek? V pátek během dne v bakalářích přibude známka s tématem STAROVĚKÉ ŘECKO (KR). O zpětnou vazbu k testu (rozbor chybných odpovědí) mi neváhejte napsat. Určitě pošlu k nahlédnutí :)

PŘEJI HODNĚ ŠTĚSTÍ A JAKO BONUS K TESTU POSKYTUJI JEDNU RADU HNED NA ÚVOD: POKUD V NĚČEM TÁPETE, VYUŽIJTE NA POMOC SEŠIT I UČEBNICI. NENÍ HLAVNÍ MÍT VŠE V HLAVĚ, ALE DŮLEŽITÉ JE TAKÉ TO, ŽE VÍTE, KDE SI ODPOVĚĎ NAJÍT.

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-8gICkveSkardTdxjQP9axea6pg6YRVOkg7wwqUien9UM0FYVk1SWlZMM0dFMlNDS1YzRUJYRDdJUi4u

Anglický jazyk - úkoly na období od 20.4. - 24.4.

Dear students, I´ve really appreciated hard work which some of you have done until now. It is about time to have some fun. I´ve prepared easy, fast and fun General Knowledge Quiz.(Office 365 Forms) 

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-8gICkveSkardTdxjQP9awrgnN1pVL1AvKd0atlwaeZUNFlIQ0xUVkVFMVhHRVIzS1RDNlVMM0dGQS4u

Odkaz zkopíruj a vlož do vyhledavače.

Fyzika do 24.04.2020

v rámci Office 365 jsou nasdíleny (ve složce  "F6 a vaše příjmení") výpisky "Jednotky času, měření času" (nejlépe vytisknout, nalepit do školního sešitu; můžete si i přepsat) + doplnit pojmy, čísla místo předepsaných teček. Kdobude chtít, může si nakreslit jiné měřidlo času.

 

ČJ6 na období 20.4.-24.4.2020

JV - Přívlastek

TEST na JV – Podmět, přísudek, shoda Př s Po - FORMS - vyplň a pošli kvíz na přiloženém odkazu:   https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-8gICkveSkardTdxjQP9a3_bSVBigrBGpV30SxvKlvVUNENESEgzWlc1WEFWVDk4U0UxRUpDM0xaWi4u

- podle videa si zopakuj poznatky o podmětu a přísudku, do ŠS si udělej zápis k přívlastku – poučky, ukázkové věty i s označením větných členů

https://www.youtube.com/watch?v=pPjzTOsWv4Uopakování Po a Př + Pk

+ uč. 103, 104 vypsat z tabulek to, co nezaznělo ve videu (Pk, Pks, Pkn)

103/ 2 do sešitu vypsat pod sebe dvojice dle zadání a určit větný člen, který byl doplněn

103/4 tvořit Pks ve spojení s podstatným jménem (slova v závorkách je potřeb změnit na jiný slovní druh), napiš 1 řádek z cv. (končíš slovem kost)

SL – Výpisky

Vypracuj do sešitu 121/ 6 všechny úkoly a-f

LV- Poezie – Rýmy a jejich druhy

 - zhlédni prezentaci, na ukázkách sleduj, jak se druhy rýmů promítnou do básní, druhy rýmů a jejich schémata se nauč   https://slideplayer.cz/slide/3097413/

- z přiloženého PL si udělej zápis do sešitu a vyplň cvičení zaměřené na druhy rýmů

PL - druhy rýmů


M - úkol na období 20.4.-24.4.
- do ŠS nadpis: TROJÚHELNÍKY
- pod něj rámeček na str. 33 (40) VNITŘNÍ A VNĚJŠÍ ÚHLY trojúhelníku (snežit porozumět)
- pod rámečkem je barevný proužek, který začíná "Značka pro....." opsat do sešitu
- pod rámeček vypracovat cv. 33 (40)/1, odpovědi piš do řádku např. takto: a)ano, b)ne ....
- 34(41)/2 jen a) pro A i B
- pod tato dvě cvičení opiš dva rámečky na str. 35(42) "SOUČET..." a "OSTRÝ ÚHEL....", pak:
- napiš menší nadpis: Dělení trojúhelníků podle velikosti vntřních úhlů
- pod nadpis opiš rámeček na str. 36 (43) - čti pozorně text a kontroluj jeho správnost
- pod rámeček vypracovat cvičení 3 a cvičení 4
- potom opsat do sešitu proužek, který vysvětluje co to je: ÚHLOPŘÍČKA TROJÚHELNÍKU
- 37/6 (44/6) pozorně přečti zadání a odpověz např. A a) ne b) ano ostroúhlý....
- 37/7 (44/7) velikost třetího vnitřního úhlu vypočítej podle nápovědy
 

DÚ DĚJEPIS - datum odevzdání 24.4.2020

Bohužel situace se nemění a je potřeba v dějepise pokračovat. Takže pomaličku opustíme starověké Řecko a podíváme se o kousek dál k sousedům – do starověkého Říma.

Co je Vaším úkolem? Vaším úkolem je napsat do sešitu nadpis STAROVĚKÝ ŘÍM a zhlédnout dokument o Římanech (volný na youtube https://www.youtube.com/watch?v=i4tSXeBXOxQ&t=802s ). Do sešitu  si napsat pět informací, které Vás na životě ve starověkém Římě zaujaly. Dokument si můžete rozvrhnout na několik částí, není potřeba ho zhlédnout hned na poprvé. Ale dovoluji si říct, že krásně a zajímavě mapuje život civilizace, o které se budeme učit.

Prosím splněný úkol ofotit (čitelně) a zaslat do konce týdne na email fenclova@zsprobostov.cz a nebo vložit do složky na One Drive.

 

Zeměpis úkoly do 24.4.

- přepiš nebo si vytiskni výpisky a nalep si je do sešitu - jedná se o novou kapitolu Hospodářství - Zemědělství

Přírodopis do konce dubna

Moji milí, vzhledem k situaci..změna plánu :-)...své práce na téma MOTÝLI a BROUCI mi pošlete na mail do konce dubna. Někdo již poslal. Chválím. Připomínám.....mrkněte na nějaký přírodovědný dokument o motýlech a zpracujte na A4. Napište,co vás zaujalo, nalepte,domalujte ...to samé na téma brouci.Takže....2x A4/může být i víc/...Něco podobného jsme dělali na téma lišejníky.....jooo a těším se na vaše Denníky..:-)JM

Anglický jazyk - úkoly na období od 27.4. - 30.4. 

Téma: Reading and writing postcards - page 37

1)Look at the pictures and anwer the questions: What can you see? Where is it?

2)Listen and complete the postcards with the past tense of the verbs. ( Poslouchej a doplň minulé tvary sloves do textu)

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=cz&selLanguage=cs (Poslechový text se trochu liší od učebnice, proto pracuj se slovesy v učebnici, i přesto si text poslechni.)

3)Write a short email to your friend about your holiday. 

 

Zeměpis na období 27.4. - 30.4.

pracovní list na téma Zemědělství

- odpovědi můžeš napsat rovnou do sešitu nebo si PL vytiskni a doplň nebo ho vypracuj ve své složce na OneDrive "Z- tvé jméno"

poslat: vypracovaný pracovní list do 30.4.

 

ČJ6 na období 27.4.-30.4. 2020

JV – Přívlastek

Na základě videa si znovu připomeň vše o přívlastku, věty z videa si přepiš s nadpisem PŘÍVLASTEK do školního sešitu a označ Pks/Pkn, popř. Po a Př.:

https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4

uč. 104/7 a) slova v závorce dej do správného tvaru, vytvoř Pkn, spojení vypiš do ŠS, podtrhni barevně podle pravítka Pkn a označ ho zkratkou

vzor: sklenice limonády - Pkn

uč. 104/8 a) spojení (dvojice) piš do sešitu pod sebe, ve spojení vždy podtrhni barevně podle pravítka  Pk a přes pomlčku připiš, zda jde o Pks nebo Pkn

vzor: dřevěná židle – Pks

uč. 104/6  - opiš ze cvičení první 4 věty a podtrhej v nich barevně podle pravítka Pkn, nad větný člen napiš zkratku Pkn

SL – Výtah a výpisky

Záhada mořského koníčka PLpráce s textem – přečti si text a zpracuj úkoly k textu

LV – Poezie

VERŠ, RÝM, SLOKAPL (přečti si 2 básně a vypracuj úkoly k nim)

 

M - úkol na období 27.4.-30.4.
do sešitu nadpis TROJÚHELNÍKOVÁ NEROVNOST, pod nadpis celý rámeček na str.
- na str. 39 (46), který se jmenuje TROJÚHELNÍKOVÉ NEROVNOSTI, tři nerovnosti se nauč.
- celé cvičení 39/2 (47/3), zadání zapiš do sešitu vždy takto :
a) a=2m, b=3m, c=4m, pod to zapiš vždy tři jednoduché výpočty podle tabulky takto:
a+b>c          a+c>b         b+c>a        potom pod tento zápis dosaď čísla z příkladu takto:
2+3>4          2+4>3         3+4>2       potom pod tento zápis proveď vypočet takto:
     5>4              6>3              7>2       pak se dívej na výsledky výpočtů a polož si tři otázky?
Je 5 větší než 4? Ano. Je 6 větší než 3? Ano. Je 7 větší než 2? Ano. Pokud odpovíš 3x Ano, tak napíšeš odpověď "Ano, trojúhelník lze sestrojit (tj. existuje)". Pokud odpovíš jednou nebo víckrát Ne, výsledek u kterého si odpovíš Ne podtrhni červeně a napiš odpověď:
"Ne, trojúhelník nelze sestrojit (tj. neexistuje)". A takto postupuj i ostatních příkladů ve cv.
- pod toto cvičení vypracuj pečlivě druhý rámeček na str. 39 (47), který se jmenuje: 
ROVNORAMENNÝ TROJÚHELNÍ, ROVNOSTRANNÝ TROJÚHELNÍK

 

SDĚLENÍ PRO ŽÁKY A RODIČE
Vzhledem k nastalé situaci  prosíme, aby si děti ze školy odnesly veškeré osobní věci v šatně a ve třídách (úbory na TV, přezůvky, další oblečení atd…). Abychom dodrželi daná nařízení a děti se nescházely na pozemku a v okolí školy ve větších skupinách, stanovili jsme dobu, ve které mohou žáci jednotlivých tříd přijít pro své věci. Prosíme o dodržování termínů a hygienických zásad (rouška).

Pondělí 4.5.2020 od 9:00 –10:30 

 

Přírodopis 30.4.

Zdravím vás milí šesťáci,

chválím všechny ty, kteří mi poslali své práce na téma Motýli a brouci. Práce jsou opravdu vydařené:-). Ti, kteří ještě neposlali, ať tak učiní do konce týdne. V pondělí budu zadávat nové téma. Doufám, že pracujete na svých přírodo-denících. Můžete mi posílat také ukázky. Těším se. JM

 

Fyzika do 07.05.2020

v rámci Office 365 jsou nasdíleny (ve složce  "F6 a vaše příjmení") výpisky "Změna objemu a délky pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování" (nejlépe vytisknout, nalepit do školního sešitu; můžete si i přepsat) + jednoduché nákresy z učebnice str.100 - 102.


Anglický jazyk - úkoly na období od 4.5. - 7.5.

Téma: Mut´s holiday - page 38

1)Read and listen to the article.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=cz&selLanguage=cs

2)Answer the questions:a) Where were Mickey and Millie last week?

b) Where was Mut last week?

Gramatika: Minulý prostý - tvoření otázky 

- otázku tvoříme pomocí pomocného slovesa did a významového slovesa v infinitivu: Did you have a good time?

Minulý prostý - otázka

3)Make questions. Use the cues.

you/go camping last months? Did you go camping last months.

you/take your bike?

you/swim in the sea?

you/speak English?

you/buy anything?

 

ČJ6 na období 4.5. – 7.5.2020

JV – Předmět

1) Zhlédni video, zopakuj si dosud získané znalosti o Po, Př, Pk  - věty vypsané ve videu si přepiš do sešitu a  barevně vyznač tak, jak vidíš.

2) Nově si udělej zápis k dalšímu rozvíjejícímu členu – předmětu (Pt).

---> opiš si základní přehled z videa (co je předmět, jak se značí, jak se na něj ptáme, na čem je závislý,

       čím je vyjádřen + příklady s vyznačením větných členů – předmět vyznač barevně)

3) Zpracuj do ŠS další 4 věty podle videa. Označ všechny větné členy.

4) V závěru je zadán DÚ v podobě 3 vět. Věty si přepiš do sešitu. Vyzkoušej si sám/sama určit větné členy a své řešení porovnej se správným řešením, které přikládám, případně oprav.

https://www.youtube.com/watch?v=sxQFW5GGUSI – prezentace předmět

ŘEŠENÍ DÚ k prezentaci na PŘEDMĚT

5) Zašli náhled zápisů ve školním sešitě.

SL – Výpisky

S ohledem na předchozí práci nezadávám žádné cvičení na výpisky. O to důkladněji a pečlivěji však proveď zápisy v JV.

LV – Poezie – lyrika, druhy lyriky

1) Opiš si do sešitu nadpis (viz výše), připiš následující definici:

Lyrika je literárním druhem (spolu s epikou a dramatem), která nezachycuje děj.

Lyrika popisuje pocity, nálady, duševní stavy. Jde v ní spíše o navození určité atmosféry, zachycení rozpoložení, ve kterém se někdo nachází.

Lyrika je nejčastěji psána ve verších, ale můžeme se setkat i s lyrickou prózou.

2) Z přiložené prezentace si vypiš druhy lyrikypročti si ukázky. Všímej si klíčových slov a tématu,

   podle nichž můžeme druh lyriky určit.

    https://zs-zelatovska.cz/upload/8472696276vy-32-inovace-264-druhy-lyriky.pdf   – druhy lyriky a ukázky

3) Podívej se na následující videa, do sešitu napiš vždy jméno autora, název básně a připiš, ke kterému

    druhu lyriky bys přiřadil(a).

https://www.youtube.com/watch?v=TTFhybrXY2M&list=PLp4X6umUaeX34dZnJBB5Txxq7V0R-CKoo  

https://www.youtube.com/watch?v=mWZS3Luh-Wc&list=PLp4X6umUaeX34dZnJBB5Txxq7V0R-CKoo&index=2

 

Zeměpis na období do 7.5.

přečti si str. 94 a 95 v učebnici - Přírodní zdroje

vyplň a pošli kvíz na přiloženém odkazu - odkaz platí do 6.5. (včetně) poté slouží ke kontrole tvých odpovědí

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-8gICkveSkardTdxjQP9a1J3AREwwnZImYgYWzyz8nRUN0ExREhPM0MxUUoxSFJZQVdYRzhHSzVHTy4u


M - úkol na období 4.5.-7.5.     do sešitu NOVÝ nadpis: VÝŠKY V TROJÚHELNÍKU pod to:
- opiš tři věty v barevných rámečcích v této kapitole. První větu se i nauč, druhým dvěma větám se snaž porozumět tak, že se při jejich čtení budeš koukat a obrázek
- pak vypacuj pečlivě tabulku včetně obrázku na str. 42 (50) VÝŠKY TROJÚHELNÍKU
- pak si vem do ruky pravítko a v tabulce v učebnici změř výšky v prvním trojúhelníku, napiš si vedle kolik každá měří milimetrů a zkontroluj své měření s údaji v písmenku B.
V této kapitole jde o to znát odpovědi na tyto otázky:
CO JE TO VÝŠKA V TROJÚHELNÍKU? 
(odpověď: úsečka kolmá k jedné jeho straně),
JAK JI ZNAČÍME? 
(viz. písmenka v učebnici), 
ODKUD KAM VEDE? 
(odpověď: z vrcholu trojúhelníka kolmo k jeho protější straně).
JAK SE NARÝSUJE VÝŠKA? POUZE S POMOCÍ TROJÚHELNÍKU S RYSKOU.
Postup: narýsuješ trojúhelník ABC (to už umíš), pak vem trojúhelník s ryskou, rysku přilož na stranu c, potom posouvej s trojúhelníkem (ryska musí ležet stále na straně c) tak dlouho, až "narazíš" do vrcholu C a pak udělej čárkovanou čáru z vrcholu C ke straně c a máš hotovou výšku na stranu c. Pak přilož rysku na stranu a, ...celý postup opakuj, výška teď povede z vrcholu A na stranu a. Nakonec přilož rysku na stranu b,...postup opakuj.
- Podle popsaného postupu vypracuj cv. 43/1 (52/2) pouze písmeno a)

DÚ DĚJEPIS (do 15.5.2020)
Minulý úkol byl postaven na videu o starověkém Římě, které jste měli zhlédnou. Měli jste si vypsat informace, které vás zaujaly. Spousta z Vás úkol splnila moc pěkně. Dnes mám pro vás další úkol, který se bude týkat opět stejného videa. Tentokrát si otestujeme, jestli dokážete najít odpovědi na dané otázky.

Co je vaším úkolem?
V příloze sdílím křížovku, kterou na základě pamatování nebo opětovného zhlédnutí videa vyplníte.

Jakým způsobem práci vypracovat?
Nabízím několik možností:
1. Křížovku si vytisknout, vyplnit, ofotit a poslat.
2. Pro křížovku si zajít do školy, vyplnit, ofotit a poslat.
3. Křížovku si stáhnout, vyplnit v elektronické podobě a poslat.

Kam mohu práce posílat?

Hotové práce můžete posílat na email fenclova@zsprobostov.cz nebo vkládat do složky na One Drive.

Starověký Řím - křížovka.docx (78.78 kB)

 

Přírodopis úkol do 17.5.2020

Zdravím. Děkuji za zaslané práce na téma motýli a brouci. Chválím ty, kteří práci poslali. Ti, kteří neposlali, mají na Bakaláři N- neodevzdal. Myslím, že času jste na to měli dost.

Pokud někdo poslal a známku na bakalářích nemá, prosím napište mi. Snažím se odepisovat všem, kteří práci pošlou. Ale chybička se mohla vloudit.

Čeká nás další úkol. Každý z vás si vybere jednoho zástupce: Včela medonosná,Vosa obecná,Sršeň obecná,Čmelák zemní.....zpracujete na A4 /může být i více/ vše,co o tomto zástupci víte a zjistíte. Doplníte obrázkem, popisem. Hlavně zajímavosti:-). Budu opět hodnotit.

Ať se vám práce daří. Posílejte na email machackova@zsprobostov.cz nebo vkládejte na One Drive. Pokud by někdo nerozuměl zadání, kdykoliv mi napište.

VYZVEDÁVÁNÍ VĚCÍ

Ve škole jsou stále některé věci, které náleží žákům šesté třídy a je nutné si je odnést. Chválím žáky, kteří si pro své přezůvky a oblečení již přišli 😊👍. Pro ostatní přikládám na fb fotografii věcí, které jsou stále ve škole.

Poslední termín pro vyzvednutí - pondělí 11.5. od 9:00 - 12:00 hod. CHOĎTE PROSÍM HLAVNÍM VCHODEM, POKUD DOLE NEBUDE SLUŽBA, ZVOŇTE PROSÍM NA SBOROVNU. Pokud Vám nebude termín vyhovovat, kontaktujte mě a vymyslíme jiný individuální.

Anglický jazyk - úkoly na období od 11.5. - 15.5. 

Téma: Culture - page 40

Slovní zásoba: abroad- v cizině, country - země, ferry - trajekt

1) Describe the pictures. (Popiš obrázky) 

2) 40/1 Přečti si texty a doplň tabulku.

3) Put down: a) places b) forms of transport c) places to stay ( Z článku vypiš místa, dopravní prostředky, místa k pobytu).

4)Write a few sentences about holidays in our country. ( Napiš několik vět o prázdninách v naší zemi).

Please get ready for the online lesson on Thursday 14thMay.

 

ČJ6 na období 11.5. – 15.5.2020

JV - Příslovečné určení (Pu)

Pusť si video od 6:31 min (v úvodní části je vysvětlován minulý domácí úkol, takže přeskoč).

Zpracuj si zápis do sešitu podle videa – vše, co uvidíš (Pu, druhy Pu, otázky, kterými se na jednotlivé druhy ptáme, ukázkové věty včetně vyznačení Pu…)  

Pu vyznač vždy barevně, nezapomeň si připisovat i otázky, které byly použity.

Zpracuj i závěrečnou větu s určením všech větných členů, které označíš jejich zkratkami.                

https://www.youtube.com/watch?v=mMghwVtn9Es&t=49s

SL – Výpisky

S ohledem na předchozí práci nezadávám žádné cvičení na výpisky. O to důkladněji a pečlivěji však proveď zápisy v JV.

LV – Drama

Projdi si celou prezentaci a zpracuj podle ní zápis do sešitu, důležité (tučně vytištěné) pojmy si podtrhej barevně podle pravítka (nepoužívejte fixy).

https://slideplayer.cz/slide/11339215/  -  Literární druhy – drama, dramatické žánry (prezentace)

 

Zeměpis na období do 15.5.

přečti si kapitolu o dopravě v učebnici na straně 98 -101 a vypracuj do sešitu odpovědi na následující otázky:

1. Jak se dělí osobní doprava

2. Co jsou dopravní cesty, uveď 2 příklady.

3. Napiš, která doprava je nejstarší a nejrozšířenější.

4. Napiš 2 státy, kde můžeš  jezdit po vysokorychlostních železnicích.

5. Vysvětli pojem a) tanker

                               b) trajekt

6. Rozděl vodní dopravu a napiš 1 průplav

Poslat: vypracované otázky v sešitu do 15.5.

 

M - úkol na období 11.5.-15.5. nejprve si přečti text v kapitole 3.4 v písmenku A str.44(53)
do sešitu NOVÝ nadpis: TĚŽNICE  pod to:
- vypacuj pečlivě rámeček včetně obrázku na str. 45 (54) který se jmenuje TĚŽNICE A TĚŽIŠTĚ TROJÚHELNÍKU (poslední dvě věty napiš barevně), textu se snaž porozumět, tak abys odpovědl/a na otázku: odkud kam vede těžnice a co je to těžiště a kde vnizkne.
- pod to pečlivě vypracuj i druhý rámeček v této kapitole (je pod písmenkem C), jen pokud neporozumíš textu v rámečku vypracuj čtyři odpovědi v písmenku C a),b),c),d)
- pod drámečky narýsuj trojúhelnék ABC, c=9cm, b=4cm, a=7cm (s pomocí kružítka) a potom sestroj všechny jeho těžnice (označ písmenky vše podle vzoru v prvním rámečku).

 

Fyzika do 15.05.2020

v rámci Office 365 jsou nasdíleny (ve složce  "F6 a vaše příjmení") výpisky "Jednotky teploty, měření teploty" (nejlépe vytisknout, nalepit do školního sešitu; můžete si i přepsat) + doplnit odpověď a cvičení z učebnice str.111.

 

Přírodopis do 30.5.2020

Zdravím vás moji milí,

těm, co plní úkoly,děkuji. Ti, co nesplnili/ nemají známku na Bakalářích, ať pošlou/. Čeká vás další úkol. Čas máte až do konce května. Vymyslete pro svoje spolužáky křížovku na téma hmyz/ brouci,motýli,včely,kobylky....jak je libo./ Využijte svých pracovních listů, které se vám povedly. Křížovka bude obsahovat minimálně 7 pojmů./může být i víc/ Pod křížovku napíšete i správné odpovědi. Pokud není někomu jasné, pište.

BONUS úkol za jedničku. Venku je hezky a všude je spousta havěti:-).....vyfoťe nějaký hmyz, na který narazíte, pošlete mi foto a napište k němu základní informace o tomto druhu. Děkuji a přeji hodně zdaru. JM

Anglický jazyk - úkoly na období od 18.5. - 22.5. 

Téma: History: transport - page 41 ( v učebnici)

slovní zásoba: appear - objevit se, zdát se, change - měnit, cheap - levný, dangerous - nebezpečný, expensive - drahý, heavy - těžký, iron - železo, railway - železnice, side - strana, transport - doprava

1) Put the forms of transport from the slowest to the fastest. ( Seřaď dopravní prostředky od nejpomalejšího k nejrychlejšímu).

plane, boat, car, bus, motorcycle, bicycle, train

2) Read and listen to the article. (Přečti a poslechni si článek).

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=cz&selLanguage=cs

3) Put the forms of transport from the oldest to the most modern.

boats,..

Please get ready for the online lesson on Thursday 21st May.

 

ČJ6 na období 18.5.- 22.5.2020

JV - Grafický rozbor věty jednoduché

1) Vyplň kvíz a odešli nejpozději do 21. 5. (16 hod.).  

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-8gICkveSkardTdxjQP9a3_bSVBigrBGpV30SxvKlvVUNVYzREM5Rlo1ME9KTVZTRkNXUlVHS0JGUS4u

2) Přečti si postup, jak se provádí grafické znázornění věty jednoduché. Celé pak zpracuj krok za krokem do sešitu, včetně grafů, v nichž je daný krok vyznačen barevně. Udělej totéž. Stejně tak si barevně odliš větu, z níž se vychází (větu, která je znázorňována postupně graficky).

http://www.ucirna.cz/cestina/skladba_vetne_cleny_graficke_znazorneni.php - návod - jak na graf

3) Piš postupně věty určené ke grafickému znázornění a ke každé zpracuj graf podle předlohy (celkem tedy 4 věty + 4 grafy). POZOR, je nutné zachovat pozici daného větného členu na správném místě tak, jak je zakresleno v grafu (tzn. správně připojit čarami, správně umístit do řádku a dodržet postavení před a za řídícím členem). Ve větách je značen přísudek P, ty jej znač tak, jak jsme zvyklí – Př.

https://www.vetnecleny.cz/priklady/ - grafické rozbory – přísudek místo P značit Př

4) Pusť si video. Je v něm ukázán rozbor věty jednoduché. Předepiš si větu do sešitu. Postupuj podle videa a zpracuj k větě graf. Pomocné otázky, které jsou do grafu připisovány, si napiš také. Sleduj zároveň postup a umísťování jednotlivých větných členů.

https://www.youtube.com/watch?v=4TmQeUMtKPw – větný rozbor 5

Pomůckou ti mohou být následující přehledy - kdo má možnost, může si vytisknout.  PŘEHLED I., PŘEHLED II.

SL – Vypravování

Uč. str. 125 – modrou tabulku přepracovat do sešitu (verbální = slovní)

PS  str. 60/1a, b + 60/3 – doplň čitelně přímo do pracovního sešitu

LV – Drama

1) Najdi v dostupných zdrojích a zapiš do sešitu alespoň 5 informací o Divadle Járy Cimrmana.

     Uveď pramen, z něhož jsi čerpal(a).

2) Zhlédni na videu záznam divadelního představení Divadla Járy Cimrmana – Dlouhý, Široký a        Krátkozraký.     https://www.youtube.com/watch?v=bncaMUcDLqs&t=89s

3) Napiš do sešitu odpovědi na otázky:

a) Jak poznáme, že se jedná o divadelní představení?

b) Které postavy v pohádce vystupují?

c) V čem je pohádka netradiční?

d) Co se ti na představení líbilo/ nelíbilo? Zdůvodni.

Fyzika do 22.05.2020
Vyplň kvíz (od 18. 05.) a odešli nejpozději do 22. 05. (16 hod.).  
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-8gICkveSkardTdxjQP9a-nnX3vVgDFBlNKKXbwZGmRURUJQWVpKS0dWWlRRQkdDNDVVOEdDMElPTi4u
 

M6 - úkol na období 18.5.- 22.5.2020
- otevřete si kapitolu 3.5. Kružnice opsaná a vepsaná trojúhelníku, pozorně prostudujte celou. Do ŠS vypracujte pečtlivě dvě celé tabulky:
- tabulku na str. 48 (57), která se jmenuje: "KRUŽNICE OPSANÁ trojúhelníku
(nápověda: osy stran v trojúhelníku narýsuješ tak, že si najdeš střed každé strany a v tomto středu vztyčíš kolmici za pomocí trojúhelníku s ryskou, tam kde se ti protnou všechny kolmice je střed kružnice opsané)
- tabulku, která se jmenuje: "KRUŽNICE VEPSANÁ trojúhelníku", str. 50 (nová uč. 59)
(nápověda: nejprve si zopakuj, jak se rýsuje osa úhlu, pak v trojúhelníku sestroj osy jeho všech tří vnitřních úhlů a tam, kde se ti osy protnou vznikne střed kružnice vepsané)

Zeměpis do 29.5.

Projekt: Má cesta

- vyber si na mapě světa místo, které by jsi chtěl/a navštívit. Zjisti o něm dostupné informace a zapiš je. Nakresli nebo nalep obrázek/ky cíle tvé cesty.

- místo se nebude nacházet v ČR, práce bude na papíře, čtvrtce velikosti A3,A4

- piš čitelně, neškrtej, používej barvy, snaž se zaujmout, představ památky, zajímavosti v okolí, v kterou roční dobu je místo nejlépe navštívit, ....

poslat do 29.5.

DÚ DĚJEPIS (do 5.6.2020) - ZÁVĚREČNÁ PRÁCE

Pomalu ale jistě se prodíráme starověkým Římem. Tentokrát Vás čeká práce většího rozsahu, kterou budu hodnotit známkou. Vzhledem k tomu, že budu chtít Vaše dílo odevzdat do školy, nebude nárok na opravu. Pokud budete tápat, nebudete si vědět rady, budete se chtít zeptat, budete chtít pomoct, stačí mi napsat a ráda pomůžu - myslete na to :)

Vaším úkolem bude zpracovat souhrnný grafický přehled na vybrané téma. Tato práce spočívá ve vyhledávání a třídění informací.

Témata:
KOLOSEUM (stavba, historie, zápasy, hry, vzhled, dnešní doba atd...)
GLADIÁTOR (vzhled, postavení, role, vybavení, zápasy atd...)
ŘÍMSKÁ KULTURA (náboženství, věda a vzdělanost, architektura, památky atd...)
ŽIVOT VE STAROVĚKÉM ŘÍMĚ (společnost, rodina, škola, jídlo, oděv, hygiena atd...)
VÝZNAMNÉ OSOBNOSTI (císaři, stavitelé, gladiátoři, dobyvatelé, filozofové, spisovatelé atd...)
ŘÍMSKÉ LEGIE (voják, výstroj, legie, jejich vybavení, jejich styl boje, významní vojevůdci, významné bitvy atd...)

Práce bude spočívat hlavně v grafice a krátkých popiscích. Obrázky můžete buď malovat nebo tisknout. Pokud nemáte tiskárnu, stáhněte si obrázky do Wordu a zašlete na můj email do středy 27.5.2020 - vytisknu je ve škole a budou tam pro Vás k vyzvednutí. Popisky prosím třídit, nechci, abyste mi opisovali obrovské množství textu, vyberte pár zajímavých informací a ty uveďte.

Celý projekt bude na formátu A3 minimálně, pokud byste chtěli větší, rozhodně nebudu proti :) Stačí slepit k sobě klasické bílé papíry a vytvořit si plakát, kam se vám budou vejít všechny informace.

Pro názornost přikládám ukázky vypracované naší paní asistentkou, které moc děkuji :), a zároveň vás nabádám, abyste práce opravdu propracovali, protože budou hodnocené vyšší váhou jako miniprojekt, následně budou vystavené ve škole.

Práce můžete nosit do školy průběžně,vždy stačí zazvonit na paní hospodářku a požádat jí, zda by od Vás práci nepřevzala. Nejpozději však odevzdat do 5.6.2020. Neodevzdané práce budou hodnoceny jako nesplněné, při závěrečném hodnocení budu k práci doma přihlížet.

Anglický jazyk - úkoly na období od 25.5. - 29.5. 

Téma: Revision (Opakování) str. 42 v učebnici, str. 32 v pracovním sešitě

1) Pomocí následujícího odkazu si zopakuj slovní zásobu.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/vocabulary/?cc=cz&selLanguage=cs

2) 42/1 a)  Put the pictures in the correct order. Dej obrázky do správného pořadí.

42/1 b) Write about Ted´s day. Popiš Tedův den. Pozor vše převeď do minulého prostého času.

Začni: 1. At 7.30 Ted was in bed. 2. He didn´t hear his alarm clock. 3. Mother came in his bedroom. 4....

3) 32/1 ( Pracovní sešit) Napiš, co je na obrázku.

4)32/3, 4

Please get ready for the online lesson on Thursday 28th May.

 

ČJ6 na období 25.5.- 29.5.2020

JV – Rozbor věty jednoduché

Ověřte si, jak jste zvládli učivo o větných členech. V následujících třech testech se pokuste najít správné odpovědi. Na konci každého testu následuje vyhodnocení. Výsledné hodnocení nascreenuj a pošli mailem nebo vlož na OneDrive do své složky. Požaduji všechny tři výsledky. Pokud se test nevydaří a výsledky budou nevalné, zkus si jej projít ještě jednou a opakovaně řeš jednotlivé úkoly.

1) https://www.mojecestina.cz/article/2013081802-test-urci-vetne-cleny-1

2) https://www.mojecestina.cz/article/2013101901-test-urci-vetne-cleny-2

3) https://www.mojecestina.cz/article/2016061501-test-vetne-cleny-a-pan-casu

SL – Vypravování

1) Uč. 126-127 – do sešitu s nadpisem Vypravování přepiš 3 modré tabulky

2) Vyplň čitelně v PS 60/4 – drž se zadání. Sloveso být smíš použít jen jednou, ostatní je potřeba nahradit plnovýznamovými slovesy.

3) Vyplň čitelně v PS 61/5 a 61/6.

LV – Drama – ukázky dramatických žánrů

1) Pantomima

https://www.youtube.com/watch?v=1LBm1M3DBNY

Podle čeho nejčastěji poznáme mima?

Popiš v jednotlivých bodech, co mim představuje:

a) …

b) …

c) …

d) …

2) Balet

https://www.youtube.com/watch?v=qUhiIK9YtdU – Louskáček – ukázka

https://www.youtube.com/watch?v=Xd2nTXsivHs – Labutí jezero – ukázka

Kdo složil hudbu k oběma baletům?

Najdi a zapiš o autorovi alespoň 5 informací. (Nezapomeň uvést prameny, vyhni se wikipedii.)

3) Melodram

https://www.youtube.com/watch?v=WEq40BVFLxc – Jiří Schmitzer

V čem spočívá melodram?

Kdo je Jiří Schmitzer? Najdi a zapiš o autorovi alespoň 5 informací. (Nezapomeň uvést prameny, vyhni se wikipedii.)

POZOR: uvádějte zdroje (prameny) správně. Nestačí napsat jen např. wikipedie, ale je potřeba opsat (zkopírovat) celý odkaz na konkrétní webovou stránku. Jinak nelze uvedení internetového zdroje uznat. Navíc uvítám, když se wikipedii jako hlavnímu zdroji vyhnete a budete hledat i v jiných pramenech. Pokud uvádíš informace z knihy, je potřeba uvést jméno autora, název knihy, nakladatelství, rok a místo vydání, popř. stránku, z níž jste čerpali.

 

M6 - úkol na období 25.- 29.5.2020
do sešitu nový nadpis KRYCHLE, potom si vezmi obyčený papír a na něm natrénuj načrtek krychle tužkou, postup jak načrtnout krychli najdeš v rámečeku na str. 55 (66), který se jmenuje: ZOBRAZUJEME KRYCHLI, rámeček prostuduj. Ofoť a pošli trénování náčrtků.
- pod nadpis do sešitu vypracuj rámeček na str. 61 (72), který se jmenuje POVRCH KRYCHLE
- pod rámeček cvičení 62/6 (73/6), u každého příkladu udělej náčrtek krychle tužkou včetně zapsání délky hrany podle zadání v příkladu, vedle náčrtku vždy napiš celý vzoreček pro povrch krychle, pod vzorečkem dosaď údaje z příkladu, výsledek podtrhni 2x a nezapomeň na odpověď.

M6 - úkol na období 1.6.- 5.6.2020
1) do sešitu napiš nadpis OBJEM KRYCHLE
2) pod nadpis vypracuj rámeček z kapitoly 5.3, který je v písmenku A
3) potom vypracuj druhý rámeček, který je v písmenku B a jmenuje se JEDNOTKOVÉ KRYCHLE
4) pak napiš tuto větu (třeba červeně): "Objem označujeme písmenem V"
5) pod větu vypracuj celý rámeček ze str. 66 (78), který se jmenuje OBJEM KRYCHLE
6) vzoreček pro výpočet objemu krychle se nauč
7) příklad na konece: Vypočítej objem krychle s délkou hrany 10cm.

Anglický jazyk - úkoly na období od 1.6. - 5.6. 

Téma: Food and drink - page 44 ( v učebnici)

Slovní zásoba: beef - hovězí maso, grapes - hroznové víno, lamb - jehněčí maso, lettuce - hlávkový salát, meat - maso, pasta - těstoviny, pork - vepřové maso, trout - pstruh

Gramatika: Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména, členy

1) Listen and repeat. (Poslouchej a opakuj).

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs

2) 44/4 b)Countable or uncountable? ( K podstatným jménům napiš, zda-li jsou počitatelná či nepočitatelná). Vysvětlení nalezneš v následujícím videu: 

https://www.youtube.com/watch?v=owYOsyA8okQ

Pamatuj, počitatelná podstatná jména mají jednotné i množné číslo! 

45/5 b) An, a or nothing? ( Doplň člen neurčitý, kde je nutný).

Člen neurčitý nepoužíváme s množným číslem podstatných jmen a u nepočitatelných podstatných jmen. Podstatné jméno v jednotném čísle musí mít člen.

For example: I had an apple today.

Please get ready for the online lesson on Thursday 4th June.

 

ČJ6 na období 1.6.-5.6. 2020

1) Jelikož je v pondělí Den dětí, rozhodla jsem se vám tento týden trochu odlehčit a pojmout češtinu spíše hravou formou. Přikládám tedy TÝDENNÍ VÝZVU  v podobě PL, který si ale můžete upravit podle sebe, můžete zvolit i papírovou podobu, kam budete kreslit, lepit, psát apod. Každý den si během týdne vybereš jeden úkol (nemusí jít popořadě) a pokusíš se splnit a zdokumentovat, můžeš vkládat i fotky. Výsledná práce nemusí mít tedy podobu původního PL, je to jen vzor. Na konci týdne mi pošleš mailem, nebo vložíš do složky na OneDrive svou práci. I když se jedná o hravou záležitost, práce je povinná a nahrazuje běžné učivo.

2) BONUS - (dobrovolná práce) - chceš-li zabojovat o jedničku, splň všechny úkoly z přiloženého PL, nezapomeň řešení číslovat. Podmínkou je poslat všechna řešení najednou v jednom dokumentu nejpozději do 5.6. Na pozdější odpovědi nebudu brát zřetel. Upozorňuji, že práce nebudu vracet k opravě a doplnění, proto si důkladně odpovědi promysli. U 11. úkolu je potřeba uvést nejméně 5 položek. ČJ HRAVĚ - PL

3) Tento týden využijte také k doplnění prací, které jste ještě neposlali. 

 

Fyzika do 05.06.2020

v rámci Office 365 jsou nasdíleny (ve složce  "F6 a vaše příjmení") výpisky

"Změna teploty vzduchu v průběhu času"  pracuj s učebnicí str.112 - 114. Doplň jen odpovědi na otázky úloh U1 a U2, str. 114. 

Vytištěný pracovní list(do 05.06. 2020) je možné vyzvednout ve vstupu do hlavní budovy.

 

Zeměpis do 5.6.

a) přečti si v učebnici na str. 106-112 kapitolu o rozvojových a vyspělých zemích

b)práce do sešitu

1. udělej si tabulku:  

svět chudých a bohatých
chudé země bohaté země
   
   
   
   
   

a doplň do ní to, co se týká chudých a co bohatých zemí. (negramotnost, luxusní auta, dětská práce, časté nemoci, dostatek potravin, znečištěná voda, podvýživa, rozvinutý průmysl, rychlá a bezpečná doprava, vzdělanost). 

2. Vymysli způsob, jak můžeš ty a tvoje rodina pomoci rozvojovým zemím.

3. Napiš 3 rozvojové a 3 vyspělé země.

poslat: ofocený sešit do 5.6.

Nabídka: F6 - společné plnění a vysvětlování práce ..... středa 03.06. od 9,30h MS Teams

 

Přírodopis do 15.6.

Zdravím vás milí žáci,

čekají nás poslední 2 úkoly. Dvě jedničky nebo dvě N :-).Splnění do 15.6.2020

1.úkol: na webových stránkách www.prirodovedci.cz bude od zítra 5.6 do 14.6 k dispozici online Velká výstava bezobratlých. Myslím, že se vám bude líbit. Možné sledovat na facebooku i na twitteru. Vaším úkolem je prohlédnot si výstavu a vybrat si z výstavy 3 fotografie, které vás zaujmou. Na papír A4 si tyto 3 snímky nalepíte nebo nakreslíte a napíšete vlastní rukou základní info a třeba zajímavost. Jednoduše- žádné dlouhé odstavce.A žádné kopírování:-).

2.úkol. Pokračujeme na webu www.prirodovedci.cz .Vyberete si jeden zajímavý článek/ nejlépe v  sekci magazín/ - pozor!- nemusí se týkat přímo zvířat, květin....Může to být zajímavý článek z oblasti fyziky,vesmíru,oceánů...a opět vlastní rukou mi napíše pár vět /cca 10 / o tomto článku.

Věřím, že tyto dva úkoly na závěr budou pro vás " brnkačka" a budou vás bavit.

Vše mi pošlete do 15.6. na mail. Děkuji a těším se na vaše práce. Kdyby něco, pište.

Jarmila Macháčková

 

Anglický jazyk na období 8.6.-12.6. 

Téma: Stone soup- page 46 ( v učebnici )

Vocabulary: cabbage - kapusta, cellar - sklep, cupboard - kredenc, fetch - přinést, loaf - bochník, mean - lakomý, slice - plátek, taste - ochutnat

Grammar: some/any

1)46/1 Listen and repeat. (Poslouchej a opakuj).

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs

2) 46/2 Read and listen to the story. (Přečti a poslechni si příběh).

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs

3) 47/3 Use some/any. (Doplň some/any).

Some používáme v kladné větě. Any v záporu a otázce.

4) 37/6 v pracovním sešitě. Doplň some nebo any.

Please get ready for the online lesson on Thursday 11th June.

 

Fyzika do 12.06.2020
Vyplň kvíz (od 08. 06.) a odešli nejpozději do 12. 06. (16 hod). 

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-8gICkveSkardTdxjQP9a-nnX3vVgDFBlNKKXbwZGmRUMVU1WTI1WTFGMlpEUkRKQUhRUDBVSjhGUy4u 

 

ČJ6 na období 8.6.-12.6.2020

JV-Větné členy procvičování, věta jednoduchá a souvětí

uč. 114 – vypsat 3 tabulky do ŠS

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=8&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search1=02.+Skladba+v%C4%9Bt&topic=03.+V%C4%9Bta+jednoduch%C3%A1%2C+souv%C4%9Bt%C3%AD#selid

- první čtyři online cvičení zpracovat a poslat screeny závěrečného hodnocení

SL – Vypravování

1) PS – 62/9 – vyplň rovnou do pracovního sešitu

2) na stránce https://www.skolasnadhledem.cz/game/559  vyplň cvičení a pošli screen výsledného hodnocení – úkolem je vždy z nabídky vybrat vhodný výraz do věty

LV – vzhledem k výše uvedené práci výstup z LV nebudu požadovat, pouze si čti svou vybranou četbu (knihu)

 

M6 na období 8.6.-12.6.2020
1) do sešitu napiš nadpis KVÁDR
2) podívej se jak vypadá SÍŤ KVÁDRU v kapitole 5.2
3) přečti si v kapitole 5.2 všechno v písmenku C (připomeň si také, jak se počítá obsah obdélníku - vše najdeš v písmenku C). Přečti si vše o povrchu kvádru v písmenku D
4) pod nadpis vypracuj celý rámeček z kapitoly 5.2 str. 61 (72), který se jmenuje POVRCH KVÁDRU
5) potom vypracuj do sešitu druhý rámeček na str. 66 (78), který se jmenuje OBJEM KVÁDRU (vzoreček se nauč)

 

Zeměpis do 12.6.

- přečti si v učebnici kapitolu Mezinárodní spolupráce a svět se propojuje (str. 117, 118, 119)

- odpověz do sešitu: 

1. co znamená zkratka OSN

2. jaké jsou její hlavní cíle (napiš 2)

3. které další organizace pod OSN spadají (napiš 2)

4. je ČR v OSN?

poslat: vypracované otázky v sešitě do 12.6.

Anglický jazyk na období 15.6.-19.6.

Téma: Mut goes shopping - page 48

Slovní zásoba: bar - tabulka (čokolády), decide - rozhodnout, market - trh, packet - balíček, shelf- polička, tin - plechovka

Grammar: How much/How many

1) Read and listen. Answer the questions. (Přečti a poslechni si příběh. Odpověz na otázky).

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs

2) 49/3 a)Complete the table. (Doplň tabulku). Pamatuj, how much + nepočtatelná podst.jména: How much sugar?

how many + počitatelná podst. jména: How many children?

3) 49/4 a)Match. (Spoj slova s obrázky).

4) Pracovní sešit 39/4 How much/how many?

Please get ready for the online lesson on Thursday 18th June.

 

ČJ6 na období 15. 6.-19. 6. 2020

JV – Pravopis – procvičování

Tento týden procvičuj pravopis. Připomeň si základní pravopisná pravidla. Každé cvičení si doplň, pokud budeš mít slabé výsledky při prvním pokusu, zopakuj si cvičení alespoň ještě jednou. PODMÍNKOU pro UZNÁNÍ splněného úkolu/cvičení  je nejméně 75%.

SCREENY ze všech vyplněných cvičení pošli na můj mail, nebo vlož do složky na OneDrive. Připiš, o která cvičení se jedná, někdy to není z tabulky patrné (stačí pořadí cvičení podle zadání níže).

CÍLEM NENÍ UDĚLAT VŠECHNA CVIČENÍ NAJEDNOU, PRÁCI SI ROZLOŽ.

1) koncovky přídavných jmen – doplňování  https://www.skolasnadhledem.cz/game/498

2) koncovky přídavných jmen – kvíz https://www.skolasnadhledem.cz/game/499

3) shoda Př s Po – přetahování https://www.skolasnadhledem.cz/game/501

4) shoda Př s Po – třídění https://www.skolasnadhledem.cz/game/502

5) psaní předpon s-, z- - třídění https://www.skolasnadhledem.cz/game/492

6) psaní předpon s-, z- - doplňování https://www.skolasnadhledem.cz/game/493

7) psaní i/y, í/ý – přetahování https://www.skolasnadhledem.cz/game/497

SLs ohledem na rozsah práce z JV a LV nezadávám

     - pokud někdo neodevzdal práci ze slohu minulý týden, doplní a pošle

LV – Ilustrátoři dětských knih

Vytvoř prezentaci v PoverPointu na téma: „Čeští ilustrátoři dětských knih“ o daném počtu stránek (slidů) s následujícím obsahem:

1) Název prezentace, jméno a příjmení, třída, školní rok

2-6) Vyber si 5 starších (již zesnulých) českých ilustrátorů dětských knih a každému věnuj 1 stránku, na níž bude jméno ilustrátora, jeho fotografie, období kdy žil, alespoň 3 ukázky z jeho tvorby (nejlépe titulní stránky knih, které ilustroval).

7-11) Vyber si 5 současných (dosud žijících) českých ilustrátorů dětských knih, opět věnuj každému po 1 stránce a zpracuj podobně jako předchozích 5 stran (viz výše).

12) Seznam použitých zdrojů / pramenů 

- pokud použiješ tištěné zdroje, je nutné uvést název knihy, jméno autora, nakladatelství, rok a místo vydání 

- pokud použiješ internetové zdroje, nelze napsat pouze název stránky, je potřeba uvést celý odkaz na konkrétní stránku, ze které jsi informace čerpal(a) – hledej jinde než na Wikipedii

- veškeré obrázky, které nejsou pořízeny tebou, musí být také uvedeny v pramenech – pozor, nestačí napsat název vyhledávače (Google, Bing apod.), ale musíš přejít na stránku s obrázkem a odkaz na danou stránku uvést.

Hotovou prezentaci pošli na můj mail nebo nahraj do složky na OneDrive. Upozorňuji, že neuznám prezentace zkopírované z internetu, jednalo by se o plagiátorství! Práci budu hodnotit.

 

M6 na období 15. 6.-19. 6. 2020
1) Zopakuj jsi převody jednotek DÉLKY v rámečku na str. 62 (74), OBSAHU na str. 63 (75)
Potom si procvič převody "Jednotek délky"převody "Jednotek obsahu" v tomto odkazu:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?id=2157&action=show#selid 

2) Do ŠS napiš nový nadpis: PŘEVODY JEDNOTEK OBJEMU
pak do ŠS vypracuj z kapitoly 5.4 barevný rámeček z písmenka B a  rámeček z písemnka C.  Pod tyto dva rámečky opiš obrázek z písmenka D (tak, abys rozumněl/a co obrázek Aničky ukazuje)
3) V odkazu (nahoře) procvič řádek, který se jmenuje: "Jednotky objemu"

 

Zeměpis do 19.6.

- nové úkoly nezadavám, ti co některou z prací neposlali, tento týden doplní své chybějící práce

 

INFORMACE K PŘÍŠTÍMU TÝDNU (22.6.-26.6.)- ČJ

  • S ohledem na uzavírání klasifikace a závěrečnou pedagogickou radu již na příští týden nebudu zadávat úkoly z ČJ. Práce, které byly zaslány k dnešnímu dni (21.6.), eviduji jako splněné a odevzdané. Podobně na příští týden již neplánuji online výuku. Všechny, kteří během distanční výuky poctivě pracovali a snažili se plnit zadané úkoly, moc chválím a nemalý dík patří i všem rodičům za skvělou spolupráci. Společně jsme to všichni zvládli. 👍🙂 I nadále jsem všem dětem a rodičům plně k dispozici. J. P.